• Bez kategorii
  • 1

Czy rozruch jest ważny ?

W micro cyklach treningowych bardzo ważnym treningiem jest rozruch. Ten element treningu wprowadzamy bezpośrednio dzień przed zawodami. Wielu zawodników wykonuje go również o tej samej porze co start dnia następnego. Celem rozruchu jest pobudzenie organizmu i bezpośrednie przygotowanie do wykorzystania w pełni podczas zawodów. Na rozruchu nie są ważne szybkie i mocne odcinki czy też ciężka siłowa praca. Podczas tego treningu mamy przyzwyczaić się do dystansu, ustabilizować psychicznie, podbudować emocjonalnie. W moim przypadku zawsze rozruch przypomina rozgrzewkę przed startem z dodatkiem mocnego odcinka(zawsze ponad plan taki charakter) oraz pełne celebracji spędzenie jak najdłuższego czasu na bieżni. My dziś wykonaliśmy 10-15 min truchtu po ścieżkach leśnych oraz w treningu wykorzystaliśmy gumy, rolery i płotki. Celem naszego dzisiejszego rozruchu było rozciąganie oraz praca nad psychiką. Dzięki pracy na płotkach mogliśmy przy żartach skupić się na technice biegu(wysoka praca bioder, rąk i kolan). Końcowe rytmy techniczne były dużo lepsze od poprzednich! Obiecuje będzie więcej płotków, bo jak widać pomagają Wam 🙂 Jutro zawody, nie zapomnijcie wcześniej zjeść pożywny posiłek, pełen węglowodanów ale tak aby nie szukać w biegu wolnego toi toi`a 😉 Ja wraz z Piotrem służymy jutro pomocą na dystansie 5km. Będziecie mieli dwóch pacemaker`ów niczym najlepsi zawodnicy na światowych mityngach lekkoatletycznych. Wykorzystajcie to i dajcie z siebie wszystko! Powodzenia!    Zdjęcia od Marcina: 11749728_10207132756305361_443215900_n 11774477_10207132755945352_1122173463_n 11778193_10207132756225359_221856535_n 11798278_10207132755985353_1184767255_n 11801910_10207132756185358_1339577090_n]]>

1 Odpowiedź

  1. madalena pisze:

    Żałuję że mnie nie było. Do zobaczenia dzisiaj wieczorem!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *