• Bez kategorii
  • 3

Ogary poszły w las.

Spotkaliśmy się na parkingu sklepu Lidl. Początek niewinny – truchcik – każdy swoim tempem. Około 3 kilometry w głąb poligonu. Potem standardowa rozgrzewka na jednym ze skrzyżowań drogi pożarowej i szlaku czołgowego. Albo nie – rozgrzewka nie była standardowa. Była wyjątkowo lekka! To powinno było dać nam do myślenia… 😉 Po rozgrzewce krótka odprawa, na której Maciek powiedział jaką trasą biegniemy i jak mają wyglądać rytmy. Założenia brzmiały dość prosto:

  • biegniemy około 30 minut wyznaczoną trasą,
  • biegniemy zmiennym tempem: 1.5 minuty mocnego biegu w zakresie WB2/3 (w post scriptum 2 o tym, jak zorientować się w jakim zakresie biegniecie niekoniecznie korzystając z pulsometra), 1.5 minuty odpoczynku w truchcie – i tak na zmianę.
Ale jak już Zrzut ekranu 2015-07-28 o 22.48.07wystartowaliśmy, zrozumieliśmy dlaczego nasz trener określił dzisiejszy trening jako „wytrzymałość połączona z siłą”. Dla osób, które jeszcze nie obiegały tamtej strony Okuniewskiej (czyli takich jak ja), było to naprawdę zaskakujące doświadczenie. Biegliśmy fałdami (raz góra, raz dół), biegliśmy też piachem szlaków czołgowych. Utrzymanie wysokiego tempa w takich warunkach nie jest najłatwiejszym zadaniem. Nogi pracują dużo mocniej niż przy płaskiej przebieżce ulicznej. To było naprawdę fantastyczne połączenie dwóch celów treningu – pracy nad wytrzymałością biegową oraz budowy siły naszych nóg. Każdy z uczestników dał z siebie wszystko. I na pewno wysiłek włożony w dzisiejszy trening zaprocentuje w przyszłości.   Do zobaczenia na kolejnym treningu! Piotrek
PS> A co z Ogarami? Mieliśmy przedstawiciela czworonożnych przyjaciół – Marcin przyszedł z Dexterem! 🙂 PS2> Zakresy treningowe:
ZAKRES OPIS % PRZEDZIAŁ TĘTNA RODZAJ WYSIŁKU (’konwersacyjne’ wyznaczanie strefy)
OWB1 ogólna wytrzymałość biegowa w 1 zakresie intensywności 60-70% HRmax Ta strefa to lekkie bieganie
WB2 wytrzymałość biegowa w 2 zakresie intensywności 70-85% HRmax Bieg w tej strefia intensywności można określić jako komfortowy; możliwa jest swobodna rozmowa.
WB3 wytrzymałość biegowa w 3 zakresie intensywności 86 – 94% HRmax Bieg szybszy, gdzie rozmowa sprawia trudność, można wypowiedzieć pojedyncze zdania.(Strefa poprawy wydolności; trening tempowy).
WT wytrzymałość tempowa 95-100% HRmax Na tym poziomie wysiłku zaczynają zachodzić procesy beztlenowe). Bieg bardzo ciężki. Rozmowa jest niemożliwa.
HRmax – tętno maksymalne, wyznaczone indywidualnie. TUTAJ pomoc w wyznaczaniu tej wielkości.]]>

3 komentarze

  1. malgos7 pisze:

    Było ciężko… ale dałam radę. Powiem więcej podobało mi się… Następnym razem taktyka będzie inna no i szybciej OCZYWISTA 😉

  2. Dexterowi bardzo się podobało, że mógł pobiegać z Wami 🙂 Mam nadzieję, że nikomu nie przeszkadzał 😀

  3. Kasia Siporska pisze:

    Jak dla mnie było ciężko, ale pomimo wszystko jestem zadowolona. Biegam w tym lesie od ponad roku i nie znałam go od tej strony. Nowe doświadczenie. Było super 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *