• Bez kategorii
  • 2

Jak dzieci :)

Sobotni bieg zostawił w naszych organizmach odbicie nie tylko duchowe ale i fizyczne. Po zawodach przy bieganiu amatorskim warto wprowadzić trochę luzu i zabawy. W założeniach miałem dziś trening stricte szybkościowy ale widząc gromadę dzieci i sporą grupę nowych osób plan się zmienił. Po rozgrzewce już stale przeprowadzanej w „Gliniankach”(dziękuje Piotr) mogliśmy w ograniczonym miejscu zrobić sekcję rozciągania. Jak mogliście zauważyć ćwiczenia w tej fazie treningu były dynamiczniejsze niż zwykle. Jest to typowe przygotowanie do treningu szybkościowego  aby nasze mięśnie mogły spokojnie rozwijać duże szybkości bez jakich kol wiek uszkodzeń. W jaki sposób połączyć trening szybkościowy z zabawą i w dodatku mając gromadkę dzieci do opanowania? Wyścigi rzędów ! Wielu trenerów lekkoatletyki dzięki tym zabawą wprowadza pierwsze akcenty szybkościowe u swoich młodych zawodników. Nie można ukrywać, że nasza grupa to sama młodzież pod względem stażu biegowego. 🙂 Wplątanie dodatkowych zadań do wyścigu pozwoliło Was pobudzić, a zarazem lekko wzmocnić. Dziwnym trafem na 3 zespoły padł remis 😉  Pod koniec treningu w ramach rozluźnienia pokazałem Wam jak ważna jest praca górnych partii ciała podczas biegu. Większość z Was nie potrafiła zapanować nad pracą obręczy barkowej. Musimy nad tym popracować. Podczas biegania kategorycznie nie można bujać się na boki. Każdy taki ruch to nasza strata na sile, a co przez to idzie – czasie. Na koniec chciałem wprowadzić kilka nowych zasad co do treningów. Może będą one radykalne ale dla utrzymania jakości treningów jestem do tego zmuszony 🙂  1.Każde dziecko przebywające na treningu musi być pod opieką swojego rodzica/opiekuna. 2.W treningu mogą brać czynny udział dzieci od 8 roku życia. 3.Rzeczy wartościowe (w tym telefony!) pozostawiamy przed treningiem w wyznaczonym przez trenera miejscu. 4.Podczas treningów połączonych z grupami piłkarskimi poruszamy się za liniami końcowymi boiska (chyba, że trener wyznaczy miejsce w którym możemy się spokojnie poruszać). 5.Każdy z uczestników treningu zobowiązany jest mieć strój sportowy( krótkie lub długie spodenki,leginsy, koszulkę,dres i buty do biegania-trampki, adidasy) 6.Podczas treningu słuchamy poleceń prowadzącego zajęcia ( trenera lub osoby przez niego wyznaczonej). 7.Wszelkie informacje o kontuzjach, urazach czy innych schorzeniach przekazujemy osobie prowadzącej trening przed jego rozpoczęciem   Za trening bardzo dziekuję! Liczba dopisała 24 osoby dorosłe i 7 dzieci 🙂 Cieszą nowe twarze! Teraz się nie bójcie, pierwszy krok za Wami!  ]]>

2 komentarze

  1. Emi pisze:

    jestem za! 🙂

  2. malgos7 pisze:

    No i tak nie to że kolan nie podnoszę do góry to jeszcze nie panuję nad barkami… 😉 ile ja już się na Rozbieganym dowiedziałam o sobie…. Tyle lat w niewiedzy żyłam… A serio Regulamin super spawa 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *